DDDJMX (EP)

Een samenwerking tussen Da Davo (The Neon Judgement) en Jean Marie Aerts (T.C.Matic), dat moet vonken geven. Dirk nodigde Jean-Marie uit op Fuerteventura en wat eerst als vakantie was bedoeld mondde uit in een opnamesessie met vier tracks als eindresultaat. Gelukkig zouden we zeggen want het resultaat mag er zijn.
Opener “Attack Dogs Achieve” is meteen een knaller. Het (funky)gitaartje van J-M Aerts draagt onmiskenbaar zijn stempel. Samen met de pulserende beats en de ruisende electro van Dirk Da Davo levert het een moderne en bezwerende track op. De elektronische bridge midden de song is onmiskenbaar het werk van Dirk Da Davo. Op “We’re Slipping and Sliding” begint de song met een heerlijke gitaar dat T.C. Matic doet herleven. De synths erbij levert een fijn sfeertje op. Deze track is vrij laidback en catchy. “Here’s Ruby” doet tijdens de intro ietsje aan The Neon Judgement denken. Dat heeft met de synths en de gitaarlijn te maken die net zo onheilspellend klinken als sommige Neon Judgement tracks. “New Normality” is een track die iets afwijkt van de rest van de EP. Maar niettemin blijft het interessante materie om te beluisteren. De intro doet ons denken aan het begin van een western. De invloed van de woestenij op Fuerteventura?
De samenwerking tussen deze twee grootheden van de Belgische muziekscene levert een aantal verslavende tracks op. Het zal niet alleen Neon Judgement fans bekoren maar het kan ook een ruim alternatief publiek aanspreken. Nu hopen dat het ook wat airplay op de radio krijgt. Ergens kunnen er zeker stukken van de songs dienst doen als soundtrack voor een programma of serie. Voor herhaling vatbaar dus.

• Band Name: Dirk Da Davo
  • Genre: Electro/Hip-Hop
  • Label Prod: Dancedelicd