Keyword

×

Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 471 niet laden

Retrospect EP

Onlangs kregen we dit bericht in onze mailbox: ''We are Boxing Day, a Belgian poppunk band with influences from Neck Deep, blink-182, The Wonder Years,..With our 2 EP's (Retrospect - the latest from December 2018), we feel we are ready for more and bigger shows. We are signed with 'Real Ghosts Records' (UK) since 2018. ''
We hebben niet de gewoonte terug te keren in de tijd, maar sommige bands verdienen nu eenmaal die extra meer aandacht. Boxing Day is namelijk geen onbekende voor ons. De band ontstond in 2016 en bracht in 2017 een knappe EP op de markt die ook aan ons niet is voorbij gegaan. We schreven daarover: ''Boxing Day blijft hevig om zich heen schoppen, en laat er geen gras over groeien. Zonder meer brengt deze band een kwalitatief hoogstaande punkrock EP uit, waarmee ze bovendien bewijzen niet moeten onderdoen voor de grote bands in het genre".
Met 'Retrospect' blijft Boxing Day begane pop punk wegen verder bewandelen. Een eerder melodieuze en emotionele punkrock song als “Whisper Like You Mean it” bewijst dat deze band zijn eigen grenzen bovendien verder aftast. Meer nog. De band bewijst met deze EP te zijn gegroeid tot een meer volwassen geheel. Met de tweede song “Retrospect” zet Boxing Day deze stelling nog wat meer in de verf. Emoties worden gecombineerd met het uitdelen van stevige mokerslagen die in je gezicht tot ontploffing worden gebracht, en waarbij de aanhoorder een spiegel wordt voor gehouden. Dat is hoe we onze boterham met pop punk het liefst verorberen, dat is wat de band ons ook voorschotelt. Vanuit België doorbreken naar een ruim publiek is altijd een moeilijke opdracht. Maar een band als Boxing Day bewijst nog maar eens dat die mogelijkheid bestaat.
Besluit: Een EP is altijd een soort visitekaartje voor een band om zich te kunnen bewijzen naar publiek en eventuele concert tot festival promotors toe. We waren al onder de indruk van de heel emotionele, weemoedige en verschroeiende aanpak op die vorige EP uit 2017. Anno 2018/2019 bewandelt Boxing Day nog steeds diezelfde wegen, maar lijkt dus meer dan ooit volwassen te zijn geworden. Met deze EP bewijst Boxing Day in elk geval nog veel in zijn mars te hebben dan we voorheen, en inderdaad klaar te zijn voor die grote stap voorwaarts naar eventuele eeuwige roem, waarom niet?
Op basis van deze EP, en de energieke gedrevenheid en gretigheid waarop de songs naar voor worden gebracht, oorspellen we de band in elk een gouden toekomst. Nu is het wachten op de bevestiging met een full album dat er hopelijk snel aankomt.

Tracklist: Whisper Like You mean it 02:41 - Retrospect 03:36

• Band Name: Boxing Day
  • Label Prod: Real Ghost Records