Keyword

×

Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 471 niet laden

Happily Lost At Sea EP

May is het project rond Fien Desmet die door uiteenlopende samenwerking met al even uiteenlopende artiesten als jonge twintiger geen onbekende meer is in de muziek wereld. May brengt dreampop in zijn meest pure en onversneden vorm. De band bracht met 'Happily Lost At Sea' een knappe EP uit boordevol aanstekelijke dreampop die je tot tranen toe bedwingt, binnen een melancholische omkadering.
Met “Dust” geeft May al de toon aan van hoe deze EP echt in elkaar steekt. Fien zingt over alledaagse onderwerpen, met enorm veel emoties in haar stem. Waardoor je als aanhoorder wegdrijft naar die andere oorden. Zachtmoedigheid is de rode draad op deze EP, maar vooral zonder je in slaap te wiegen. Eerder heeft het een hypnotiserende inwerking op je gemoed waardoor je gekluisterd aan de EP zit te luisteren en vooral intens genieten.
Bij songs als “Nightcall form my daughter”, “That's all there is” en “Elephants” raakt May dan ook telkens die heel gevoelige snaar waardoor je met een krop in de keel, inderdaad meerdere  tranen wegpinkt. Of kippenvelmomenten, zo eigen aan dreampop, uw deel zullen zijn.  May zorgt door deze bijzonder Melancholische omkadering dat er bij elke song opnieuw een deugddoende gemoedsrust over jou voelt neerdalen die je ziel verwarmt. En dat is toch de grote verdienste van die bijzondere vocale aankleding binnen de band. Met alle respect voor de muzikanten van dienst uiteraard.
Kortom: May is vooral een bijzonder weemoedig project gebouwd rond die kristalheldere stem van Fien. Die je hart daardoor sneller doet slaan, en je hypnotiseert maar vooral tot innerlijke rust brengt binnen een dromerige omkadering. Gerugsteund door top muzikanten die haar stem perfect aanvullen, zodat er iets magisch moois ontstaat dat er  dan weer voor zorgt dat binnen het typische Dreampop gebeuren een nieuwe parel is opgestaan. Om te koesteren deze plaat en band dus.

Tracks: Dust - Nightcall From My Daughter - That's all there is - Elephants - Troublemaker

• Band Name: May (B)
  • Date: 2019-04-10 22:00:00