Hearts on Fire EP

Kiss Kiss Bang is een uit Kentucky afkomstige klassieke rock band die reeds sinds 2015 aan de weg timmert. Kenmerkende aan hun muziek: Vlijmscherpe gitaar riffs, groovy bas lijnen, drums die klinken als het kloppen van het hart en een vocale aankleding die je doorheen schudt. Eenvoudiger als dit kan Rock niet klinken, maar de energie die deze band uit hun instrumenten tovert en de zanger uit zijn strot gooit? Daarop zult u onmogelijk kunnen stil zitten tijdens het luisteren ernaar in uw luie zetel. De band bracht zijn EP 'Hearts On Fire' uit. Eén ding is zeker, ons rock hart zet deze band op diezelfde eenvoudige wijze, over de gehele lijn, compleet in vuur en vlam.
Die adrenalinestoot, nodig om de lont aan het vuur te steken zodat de boel ontploft, krijg je al voorgeschoteld bij “Headchange” . De band windt er geen doekjes rond en drijft het tempo  heel hoog. De vuurkrachtige gitaarlijnen zorgen ervoor dat je niet stil kan zitten op “Hearts on Fire”, “She’s bad”  tot de zeer gesmaakte Bryan Adams Cover “Run to you”. Misschien niet zo krachtig als het origineel, zeker vocaal valt de band een beetje door de mand. Maar de energie boots waarmee ook Bryan Adams de aanhoorder een adrenalinestoot bezorgt, blijft op deze versie wel stevig overeind.
Kiss Kiss Bang vindt geen nieuwe muziekstijl uit, en blijft binnen die strakke rock lijntjes kleuren. Op zich vinden we dat wel een beetje jammer, omdat we eerder houden van bands die avontuurlijk durven uitpakken. Maar als een verschroeiende hete song “When it rains” of een song als afsluiter “My Last Goodbye” ervoor zorgt dat je lekker zit mee te brullen, en met de luchtgitaar in de hand overgaat naar menig potje headbangen? Dan is deze band op hun EP volledig in zijn opzet geslaagd.

Besluit: Kiss Kiss Bang bewijst met deze knappe EP 'Hearts On Fire' nog maar eens dat de stelling 'rock is dead' zwaar overdreven is. Met energieke en ijzersterke songs, allen gebracht op groovy en strakke wijzen slaagt de band er vanaf de eerste tot de laatste noot in je de ene na de ander adrenalinestoot te bezorgen. Dat alles wat diezelfde lijn uitgaat, stoort niet. Omdat je gewoon wordt meegesleurd naar de dansvloer en stevig headbangende prompt elke songs uit volle borst zult mee brullen.
Kortom: 'Hearts On Fire' is gewoon een zeer aanstekelijke recht-toe-recht-aan rock schijf geworden die elk beetje liefhebber van de meest klassieke rock muziek zonder verpinken in huis kan halen. Maar vooral. Kiss Kiss Bang levert een zeer veelbelovend visitekaartje af dat smaakt naar meer pure en onversneden rock-'n-roll. Want Puurder dan dit kan rock-'n-roll namelijk niet zijn.

Tracklist: Headchange - Hearts On Fire - She’s bad - Run to you - When it rains - My Last goodbye

• Band Name: Kiss Kiss Bang
  • Label Prod: TLG/INgrooves