Rheinzand

Het Gentse collectief Rheinzand bestaat uit producer en multi-instrumentalist Reinhard Vanbergen van Das Pop, dj Mo Disko van The Glimmers en zangeres Charlotte Caluwaerts van Tundra. Eén voor één muzikanten die goed weten waar ze mee bezig zijn. Met hun elektronische mengelmoes van funky, exotische en trippy soundscapes zorgt de band voor een zon in je hart.
Het is, ondanks die positieve vibe, gelukkig geen al te kleffe bedoening. De psychedelische tongval doet je wegzweven naar verre oorden. Nu dat letterlijk niet meer kan, prikkelt Rheinzand dan maar je fantasie om je te doen wegdromen naar  zonnige oorden, waar het altijd fijn vertoeven is.
De dromerige, zeer gevarieerde soundscapes doen je dan ook prompt verlangen naar lange zomeravonden, aan het strand of waar je ook bent. We kunnen elke song afzonderlijk opsommen, maar feitelijk is het net het totaalpakket dat ons daarbij over de streep trekt. Doordat een kleurrijk palet aan dansstijlen wordt aangeboden , blijf je vanaf de eerste tot de laatste song dan ook bij de les. Nergens valt een speld tussen te krijgen. Elke keer voel je gewoon dat de dansspieren op een al even gevarieerde wijze worden aangesproken. 'Rheinzand' is dus vooral een schijf voor liefhebbers van dansbare, funky muziek waarbij grenzen vervagen. Door de trippy , zwoele aankleding, het psychedelische klankentapijt dat wordt uitgespreid en de funky ondertoon van deze plaat zal het zorgen voor wervelende dansfeestjes in je huiskamer of hopelijk spoedig ook op één van de zomerfestivals. Een bijzonder kleurrijke trip waar je spoedig gelukkig van wordt, dat krijg je voorgeschoteld. Eens opgeslorpt in die mengelmoes van beats en soundscapes kom je namelijk in een deugddoende trance terecht waaruit je niet meer wil en kunt ontsnappen. Dat is dan ook de grote sterkte van deze band en plaat. Elke song ademt diezelfde sfeer uit, waarbij wordt geflirt tussen lichtvoetigheid en muziek die je in een diepe trance doet belanden. Waardoor elk beetje liefhebber van dansmuziek, zowel het grote publiek als de alternatieve muziekliefhebber aan zijn trekken komt.
Laat het ons maar zo stellen, Rheinzand brengt gewoon dé perfecte dansplaat uit om de zomer met een knal van formaat in te zetten. En dit dus op een bijzonder gevarieerde wijze, door veel blikjes dansmuziek open te doen uit het verleden, heden en wie weet toekomst. Gebracht door topmuzikanten die verdomd goed weten waar ze mee bezig zijn. Waardoor die perfectie wordt overschreden, maar je dus vooral verlangt naar die zomer. Genieten zul je zeker en vast, zodanig zelfs dat je die trip terug wil meemaken. Want deze schijf is in barre tijden als nu zeer aanstekelijk en  op de koop toe zeer verslavend, je krijgt nooit genoeg van deze dosis geluk die de band je aanbiedt.

Electro/Dance
Rheinzand

• Band Name: Rheinzand